tiistai 28. huhtikuuta 2015

Tiistain treeniveto

Olen luvannut vetää tämän loppukevään ajan tiistain kahden tunnin tehotreenin seurassamme. Koska itse olen vielä toipilas helmikuun operaatiosta, enkä voi itse osallistua tapani mukaan tähän treeniin, voin hyvin kuitenkin vetää sen. 

Tähän ryhmään osallistujat ovat eri ikäisiä, lapsista senioreihin. Ja todellakin on kahden tunnin treeni. Ryhmän vakivetäjä aloitti jotain opintoja, eikä siksi pysty jatkamaan kevättä loppuun, joten mua pyydettiin vetäjäksi.

Ryhmäläisillekin tulee hiukan vaihtelua. Eri vetäjillä on oma kädenjälki näissäkin hommissa. On erilaisia liikkeitä ja eri tavallakin kun puhuu, antaa ohjeita, sekin tuo omat haasteensa.



Täytyy kyllä sanoa, että aina, kun teetän uuden liikkeen, on mahtava huomata, miten ohjattavat kehittyvät siinä. Yleensä vaihdan liikkeitä neljän kerran jälkeen. Eka kerta menee aina liikkeeseen tutustuessa ja ihmetellessä, että mitä oikein pitää tehdä. Toinen kerta menee osittain liikeen suorittamisen muistamiseen, mutta hiukan on jo hajua, mitä pitää tehdä. Kolmannella kerralla pääsee jo jutun juureen ja saa painaa täysillä. Neljännellä kerralla sitä onkin jo pro.

Tämän olen huomannut kaikissa vetämissäni ryhmissä. Olipa kyseessä sitten miehet, leidit tai tämä sekaryhmä. Ja samaa olen huomannut ollessani itse toisen ohjaamana.

Mutta nyt lähden valmistautumaan ryhmän vetoon. Pahemminkin voisi aikaansa kuluttaa.

Ai niin. Näillä vermeillä mennään, kuva otettu jo viime perjantaina ennen naisten jumppaa, mutta samoilla mennään. Niin paljon kuin sanonkin, etten laita kasvojeni lähelle mustaa (Värimaailmani mun), sitä nyt sitten on kunnolla päällä.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ihanaa kun kommentoit, kiitos !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...