Värimaailmani mun

Oletko huomannut, miten kaupassa hypistelee aina samaa, tietyn väristä vaatekappaletta ? Tai aina kun näkee tietyn värin, suorastaan juoksee sen luo, oli se sitten vaate, jokin tavara tai jotain ?




Mulle käy näin. Joka kerta, kun olen kaupassa, ihan sama mikä kauppa - vaatekauppa, tavarakauppa - aina, kun näen vaaleanpunaista/roosaa/pinkkiä, huomaan olevani jo sen tuotteen luona hypistelemässä. Välttämättä en sitä osta, mutta ehdottomasti pakko päästä hypistelemään. Väri vain vetää puoleensa.

Myönnän. Tykkään vaaleanpunaisesta/roosasta/pinkistä. Se onkin jonninmoinen tavaramerkkini mun. Nuorempana kävi mikä tahansa vaaleanpunainen. Myös se pikkupossun tai vauvan vaaleanpunainen. Enää se sävy ei ihan kolahda. Olen kai sen verran kypsynyt.

Niin paljon kuin vaaleanpunaisesta/roosasta/pinkistä tykkäänkin, tulee hetkiä, kun haluan jotain muutakin väriä. Olenkin pakottanut itseni katsomaan muitakin värejä. Ja tämä koskee ihan kaikkea: vaatteita, tavaroita, sisustusjuttuja, ihan mitä vaan.

Vaatteista puhuttaessa, vaatekaapistani siis löytyy muitakin värejä. Kuin iänikuista vaaleanpunaista/roosaa/pinkkiä. Sieltä löytyy keltaista, raikkaan vihreää, vadelman punaista, jopa sinistä. Nämä värit ovat lähellä kasvoja.

Löytyy myös harmaata ja ruskeaa/beigeä. Mustaakin löytyy, jep. Mutta se on varattu alaosaan. Harmaa on ehkä enemmän mun musta, ollen lähellä kasvoja. Myös laivastonsininen on yksi mieliväreistäni. Tykkään ihan älyttömästi merihenkisyydestä. Ja valkoinen on aina hyvä pohja tai lisäke tai jotain.

Kun oikein haluan räjäyttää pankin, katselen jotain erilaista. Viimeksi vihreään vivahtavaa sinistä. Turkoosin sinistä. Välimeren sinistä. Mikä se oikea sana nyt onkaan.

Näin päärynävartaloisena yritän tasapainottaa kapoisia harteitani leveämpään lantion seutuuni tummalla alaosalla versus yläosan värikkyyteen.




Sisustuksessa hieman sama juttu. Nykyään enemmän olen menossa suuntaan, jossa pohja on neutraali, johon voin lisätä vaikkapa vuodenaikojen vaihtelujen mukaan eri värejä. Kuten jouluun punaista, pääsiäiseen keltaista, muuten vain vaaleanpunaista.

Kuten mummi aina sanoi, värillä ei väliä, kunhan on punaista. Mun kohdalla, värillä ei väliä, kunhan on vaaleanpunaista/roosaa/pinkkiä.

Kommentit







Follow

Yhteistyössä Mass.fi

Yhteistyössä Bonusway


Hanki lisää myyntiä tulospohjaisesti TradeTrackerin avulla !