Vuosi sitten ensimmäinen postaus, joka johti tajunnanvirtaan


Vuosi sitten julkaisin ensimmäisen postaukseni blogimaailmassa. Tuntuu, kuin se olisi ollut pari kuukautta sitten. Aika kuluu siivillä, kun on kivaa.




Vuoden ajan olen nyt opetellut olemaan bloggaaja. Vaikkakin vain niille kymmenelle, mutta sitäkin arvokkaammalle, lukijalle. Tai enhän minä osaa sanoa, kuinka monta lukijaa mulla on. Olisikin kiva, jos jokainen lukija laittaisi kommentin olemisestaan kommenttiosioon :-) Ei pakko.

Vuosi sitten ajattelin, että onkohan mulla mitään kerrottavaa. Ja jos on, onkohan se liian vakavaa tai tavallista. Vuoden aikana olen kuitenkin pitäytynyt siinä, mitä olen ihan oikeastikin. Mikäli olen tylsä ja vakavamielinen, niin sitähän mä olenkin. Tämähän on tämän tavistädin blogi, tällainen olen.

Sitäkin "pelkäsin", että mahtaako mun intoni postauksien kirjoittamiseen laantua alkuhuuman jälkeen. Sellaistakin kun tuppaa tapahtumaan joidenkin asioiden tiimoilta. Jo ihan senkin takia, kun melko kiireiseksi vetää jo ihan ilman ylimääräisiä harrasteita, kuten bloggaaminen.

Tässä kuitenkin vielä ollaan ja ajattelin jatkaa näillä näkymin. Samaa linjaa toki, joten jos olen tylsä, saa kertoa senkin kommenttiosiossa. 

Postausteni aiheet ovat kaikesta, mitä elämään(i) kuuluu. Aika ajoin pääpaino on liikunnassa, toisinaan ruoassa. Joskus taas tajunnanvirta valtaa mieleni mun. Mikäli on toiveita postausaiheista, saa laittaa ehdotuksia.

Blogin ulkoasua olen hiukan muutellut lähiaikoina, enkä vieläkään ole siihen tyytyväinen, mutta annan sen olla näin nyt vähän aikaa. Mikäli jostakusta tuntuu, että kopioin tyyliä, ole rauhassa. Toki varmasti saan vaikutteita toisten blogeista jo ihan alitajuisestikin, mutta todellakaan ei ole tarkoitus laittaa oman blogini ulkoasua samanlaiseksi jonkun muun tapaan. Päinvastoin, haluan, että blogini on ulkoasultaan minun näköiseni. Jos joskus tulen huomaamaan, että mullahan on samanlainen tai liian samanlainen ulkoasu, kuin jollain muulla, satavarma asia on se, että minähän muutan omani. Muita muutoksia, lähinnä sivulehtien suhteen, tulen myös tekemään.





Mainoslaatikoita sivuillani ei ole ollut. Tähän tullee muutos. Miksi ? No kun. Olen kokeiluluonteinen tyyppi ja haluan kokeilla, mitä se ottaa tai antaa, mikäli laitan tänne mainosbannereita (vai mikskä niitä sanotaan). Saahan ne pois halutessaan. Mutta ei hätiä mitiä - tai sitten voi ei !, ihan oman valinnan mukaan -  tämä tavistäti ei muutu siitä miksikään. 

Tässä on alkanut tosissaan miettiä, miksikä tulisi isona. Tällä hetkellä unelmoin lottovoitosta, että saisi paaaaaljon rahaa, ettei tarvitsisi olla toisella töissä. Huomaatko, en sano, ettei tarvitsisi tehdä töitä. Siinä on vissi ero. Voisin tehdä töitä, mutta sellaisia mukavia töitä. Mukava työ on jokaisella erilainen, omaan luonteeseen ja tarkoitukseen soveltuva työ. Vaikka en voittaisi lottovoittoa, voisin silti tehdä mukavia töitä. Mitä se on, en tiedä. Muutamia ajatuksia on olemassa, jonkin niistä toteutan. Siitä myöhemmin lisää, mahdollisesti.

Toisaalta, voisin lähteä jonnekin (lue: Thaimaan) viidakkoon loppuelämäkseni. No joo, voisihan se olla jokin muukin maa, kuin Thaimaa, mutta se on tällä hetkellä ainoa, josta on omakohtaista kokemusta, ja jonne jäi pala minusta jo lähes seitsemän vuotta sitten. Se, mikä mua hiukan estää lähtemästä viidakkoon on se, miten eläkepäivillä pärjää, jos nyt jättää kaiken, eikä kerrytä eläkerahastoa. Tosin, eihän ole takeita siitäkään, että enää mun eläkepäivilläni mitään eläkesysteemiä edes onkaan. Ja mulla kun on tämä mun tuuri, niin siinä tulee käymään siten, että rollaattorin kanssa käydään töissä vielä 8-kymppisenä, kun ei eläkejärjestelmää ole. No miksi rollaattorilla, tällainen paljon liikuntaa harrastava täti. No ihan siksi, että elämässä kun ei koskaan tiedä, miten käy. Piste.



*Vuosi sitten aloitin blogin.
Eiköhän toinenkin vuosi jatketa, vastahan tässä on alkuun päästy. 
Niin antaa mennä vaan.*

Kommentit

  1. Hei kaima, tulet/te tänne vaan, elämä kantaa! Jos keksit jonkun ansaintakuvion vaikka verkon kautta, niin olet jo pitkällä. Thaimaahan saa eläkeläisviisumin 50-vuotiaana, ja se onkin ihan hyvä homma. Itsekin vuosikymmeniä yrittäjänä Suomessa olleena, en usko koskaan nauttivani minkäänlaista eläkettä sieltä. Tai siis sellaista, jolla eläisi. Täällä on lämmin ja ainakin minun mielestäni oikein hyvä.
    Mitä blogiisi tulee, niin samassa veneessähän me ollaan. Pakkohan tässä on kirjoittaa just niin, mikä ominta itseään. Joten jatka vaan samaan malliin :). Mun mielestä sun blogin ulkoasu on nyt jotenkin selkeämpi ja raikkaampi. Jouduin itsekin opiskelemaan vaikka kuinka paljon muokkauksista ja muista, enkä usko että mun blogi tulee visuaalisesti olemaan koskaan valmis. Mitä enemmän oppii, sitä enemmän tietää ;). Jos voin jotenkin auttaa jossain asiassa, niin laita meiliä tulemaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No terve, kaimani mun ! Me molemmat luetaan sun blogia säännöllisesti ihan syystäkin, aihe liippaa läheltä omia mietteitämme :-) Siitä viisumista otettiin selvää jo sillon lähes 7 vuotta sitten. Siitä saakka on mieheni tasaisesti muistutellut, että hän pääsisi sinne (Thaimaahan) jo olemaan, mutta joutuu mua odottamaan :-D Meillä kun ikäeroa on 8 vuotta. Katotaan, mitä saadaan aikaiseksi. Ja kyllä, ajattelimmekin ottaa sinuun yhteyttä asian tiimoilta tarkemmin, kunhan/jos vain päästään sille tasolle. Nytkin välillä haaveillaan, että lähhettäis jo nyt vuoden vaihteessa jälleen sinne auringon hellittäväksi lomamatkan ajaksi alkuun.

      Kiitos palautteesta ! Munkin mielestäni onnistuin ehkä nyt kerrankin ulkoasun kanssa. Vielä se ei ole valmis, mutta kuten sanoitkin, eihän se koskaan ole valmis :-) Mulla kun on tunnetusti niin huono mielikuvitus tai sitä ei ole lainkaan, että on vaikea keksimällä keksiä yhtään mitään. Summamutikassa saattaa sitten tulla jotain, mistä pidän, ja siinä pidättäydyn jonkin aikaan edes. Joskus todellakin tuntuu, että tieto lisää tuskaa tässäkin asiassa :-) Ja tietty aikapula on välillä aikamoinen.

      Poista
    2. Ottakaa yhteyttä milloin vain! Muuten, jos olette naimisissa, niin mielestäni sinä pääset perheviisumilla, ei tarvitse odottaa viisikymppisiä :). Jos tulette lomalle tänne, niin ilman muuta silloinkin laita viestiä, autan kaikessa missä vaan pystyn.

      Poista
    3. Ahhaa, täytyypäs selvitellä uusimmat säännöt ! Kohta mä lallattelen miehelleni, että mitäs siinä vielä emmit ;-) Jees, pidän sinut mielessä :-)

      Poista

Lähetä kommentti

Ihanaa kun kommentoit, kiitos !







Follow

Yhteistyössä Mass.fi

Yhteistyössä Bonusway


Hanki lisää myyntiä tulospohjaisesti TradeTrackerin avulla !