keskiviikko 11. toukokuuta 2016

Mitä treenikassiin pakataan






Mun treenikassin pakkaaminen on välillä vähän niin ja näin. Joskus unohdan jonkun vaatekappaleen ottaa mukaan, jolloin on hiukan sovellettava jo mukana olevilla päälle pantavaksi. Kengät sentään olen aina muistanut ottaa mukaan. Vai olisiko kerran sattunut, että olen nekin unohtanut kotiin...?... Ja ne vasta tärkeimmät treenivarusteet onkin.

Mutta muutamaa mukaanotettavaa en yleensä unohda. Nimittäin treenijuoma, palkkari, banaani ja jos vain on kaapissa varastossa ja jos tiedossa on ennen treeniä pitkä päivä, ts. en käy kotona, vaan menen suoraan treeneihin opintopäivän tai työpäivän jälkeen, treenipatukka tai kaksi.

Intiaanisokeripurkit on todella käteviä näissä juomahommissa. Mulla on kaksi juomapulloa, joissa toisessa on aina vettä, toisessa treenien aikana treenijuomaa ja treenin loputtua sekoitan treenijuomapullossa palautusjuoman. Treenijuoman sheikkaan yleensä jo kotona valmiiksi ja muutaman sippaisun vedän matkalla salille. Palautusjuoman otan siis mukaan erillisessä purkissa. Koska treenimme kestää yleensä vähintään tunnin, useimmin kaksi tuntia, joskus jopa kolme tuntia, nälkä saattaa yllättää, joten banaani on hyvä energianlähde ja nälän loitontaja. 




Treenijuomana käytän Mass Nutritionin Maltoa, johon lisään vesimeloonin makuista iBCAA-jauhetta. Vesimeloonin mausta en tiedä, onko maku sitä itteään, mutta olen tottunut siihen ja Maltohan olisi ihan mitäänsanomattoman makuista ilman mitään, ihan sellaisenaan. Tosin siihenkin kyllä tottuu. Palautusjuomana käytän Mass Nutritionin Recoverya vanilijanmakuisena, johon lisään glutamiinia. Maltot ja Recoveryt tilaan yleensä 5 kilon pusseissa, onhan meitä kaksi käyttäjääkin. Jep, olen saanut keski-ikäisen miehenikin käyttämään näitä tuotteita. Tosin hän jättää vesimeloonin makuisen iBCAA:n ottamatta, kun ei tykkää siitä.




Treenipatukkana TehoSportin maku suklaa-appelsiini on hyvää, oikeesti ! Se käy todella hienosti karkkinakin, ja sen nauttimisen jälkeen ei teekään mieli enää muuta namia. Treenipatukka korvaa välillä banaanin tai on muuten vaan lisänä, etenkin heti työpäivän jälkeiseen treeniin tai muuten vain makean himoon.

Koska olen buzzadori, mulle tuli kuun vaihteessa kutsu testailla TehoSport-patukoita, mutta näemmä en tullut valituksi eli en pääse testailemaan sitä kautta patukoita. No, eihän se mua sinänsä haittaa, sillä olen löytänyt noi patukat aikoja sitten, monta vuotta sitten. Makuja on tullut uusia ja jotkut maut on poistuneet valikoimista.




Se, mitä olen mietiskellyt, on se, että olisi kiva kokeilla ennen treeniä juotavaa treenilaturia. Jos olen ymmärtänyt oikein, sen tarkoitus on valmistaa niin keho, kuin mielikin alkavaan treeniin. Laturi nautitaan kaiketi 15-30 minuuttia ennen treenejä. Treenin aikana voi käyttää treenijuomaa ja vettä. Tai siis vettähän pitää joka tapauksessa aina juoda. Itse ainakin hikoilen kuin pieni possu, joten nestehukan välttääkseni juon vettä aina ainakin yhden juomapullollisen verran. Mun juomapullot on yhden litran vetoisia, joten melko riittävästi tulee vettä juotua, kun edes sen yhden pullollisen vedän treenin aikana. Heti treenin loputtua tulee kuitenkin juotua vettä lisää palkkarin nauttimsen jälkeen ja pitkin loppupäivää.

Tämän päivän treeneihin lähden tämän postauksen ensimmäisen kuvan mukaisella varustuksella. Koska lähden kotoota, on osa treenivaatteista jo päällä. 

*******

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Ihanaa kun kommentoit, kiitos !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...