keskiviikko 26. lokakuuta 2016

Kaksi vuotta blogin kanssa





Ohoh. Itsekään muistanut, että 24.10. on päivä, jolloin julkaisin ekan postaukseni. Olen siis, jälleen kerran, auttamattomasti myöhässä, sillä tänään on kaksi vuotta ja kaksi päivää kulunut ekasta postauksestani. Mutta, kuten tykkään sanoa, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Niin kliseistä, niin totta.

Viime vuoden "synttäripostauksen" jälkeen on jotain uutta tapahtunut. Uudella tarkoitan, että kaikki asiat elämän kulussa ei ole pysynyt muuttumattomana. Mutta katsotaanpa, mitä on tapahtunut vuoden aikana.

Varmaan en osaa vieläkään blogata "oikein", mutta tämä on just tätä, minua. Olen sitten tylsä tai jotain, niin olen yhä sitä mieltä, että meitä on moneksi, minä olen tällainen.

Lukijakunta ei ole hirveesti noussut, mutta nykyiset lukijat, voi ihanaa, kun teitä on ! Eipä tarvitse yksinpuhella. Ja joku teistä välillä kommentoikin jutuilleni, aivan ihanaa !

Ulkoasu blogissani on yhä sellainen, jota en osaa laittaa mieleisekseni ihan täysillä. Nyt se on kuitenkin tällainen. Olen vuoden aikana miettinyt mainosbannereiden lisäämisestä sivuilleni, mutta jotenkin se ei enää tunnu omalta jutulta. Se taitaa jäädä, tältä erää ainakin. Joitain yhteistyöpostauksia olen vuoden aikana tehnyt, ja ne saa luvan käydä ns. mainostamisista.

Intoni postata ei ole laantunut, vaikka melkoisen harvaan postauksia on tullut kirjoitettua. Syynä tietysti opiskeluni. Onneksi opinnot alkavat olemaan loppusuoralla, vaikkakin suuri viimeinen ponnistus on edessä. Siihen menee aikaa ja energiaa, mutta pidän mielessäni, että se on lyhytaikainen poinnistus ja motivaationi on niin suuri, että en siitä sen ihmeemmin stressaa. Pieni stressi kuitenkin on olemassa, ja se liittyy ajan käyttöön. Esimerkiksi nytkin minun pitäisi tehdä koulujuttuja ja tässä sitä vain blogataan. Mutta, olen antanut itselleni luvan blogata tän hetken, sillä koska olen toipumassa poskiontelon tulehduksesta ja astman aiheuttamasta pitkittyneestä flunssasta ja siten olen kolmatta ja viimeistä päivää omalla luvalla sairastamassa, niin nyt lepään.  Tai siis teen muita juttuja, kuin koulujuttuja. Kun pikku hiljaa kuitenkin toivun, alan ottaa itseäni niskasta kiinni ja otan opiskelumateriaalin täysillä käsiini. Sitä paitsi nytkin on meneillään työssäoppimisjakso, josta kaksi viikkoa olen jo eräässä paikassa ollut, ja nyt on meneillään toisen paikan eka viikko kolmesta viikosta. Huomenna on tarkoitus jälleen mennä oppimaan töihin. Aamulla aikainen herätys, tunnin ajomatka sinne, työaika 8-15, ja tunti kotimatka-ajoa. Tulee olemaan erittäin raskas ajanjakso.

Niin, todellakin opiskelen tällä hetkellä, aikuisopiskelijana, näyttötutkintoon valmistaudun. Aloitin koulun 7.12.2015, tarkoitus on valmistua 17.2.2017. Töistäni olen opiskeluvapaalla, mutta en todellakaan aio palata vanhaan työhöni, vaan mennä uudelle alalla, jota olen tässä ahkerasti opiskellut. Nyt olen tainnut löytää oman ammattini. Tosin yhä haaveilen Thaimaan viidakosta...onneksi sitä ikävää balsamoi edessä odottava matka sinne, hiphei !

Samaa rataa aion jatkaa. Kirjoitan elämästäni, keski-ikäisen tavistädin elämästä. Pääpaino tulee yhä olemaan liikunnassa, ruoassa, ravintolisissä, kosmetiikassa, sillä näistähän mun elämä koostuu. Välillä sähelletään, toisinaan ollaan vakavia. Katsotaan vuoden päästä, miten on muuttunut ajatukset ja teot.


******




2 kommenttia:

  1. Mä tykkään sun blogista juuri tällaisena kuin se on! Helppoa ja kivaa luettavaa! <3
    Ja Onneksi Olkoon 2- vuoden merkkipäivästä!
    Hienoa on myös se, että jaksat opiskella ja sulla on tavoitteita! Voit olla ylpeä itsestäsi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suuri kiitos ! Itse näkee tekstinsä subjektiivisena, eikä osaa arvioida sitä ulkopuolisin silmin, joten todella ihanaa ja rohkaisevaa palautetta :-)

      Täytyy myöntää, että pienoinen opiskeluväsymys alkaa painaa; haluaisi olla jo valmis ja töissä alalla. Kaipa sitä täytyy vain jaksaa tämä pieni hetki vielä - jaksaajaksaa ! Kiitos kannustuksesta, arvostan ! :-)

      Poista

Ihanaa kun kommentoit, kiitos !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...