Toupinkia, toupinkia


Tilasin Mass Nutritionilta tuotteita maanantaina ja jo keskiviikkona hain ne postista käyttöön. Tosin tästä on jo muutama viikko aikaa, mutta eihän viikonpäivät miksikään mene.




Osa tilaamistani tuotteista olikin jo meiltä tyystin loppunut. Sopivasti mitoitettu kuitenkin, seuraava treenikerta olisikin jo ollut ilman treenilaturia, Maltohan olikin jo loppunut aiemmin, joten treenilaturilla mentiin viimeisimmät treenit. Jotkut kevyemmät treenit vedetään ihan veden voimallakin, mutta pidemmät ja tiedossa olevat raskaat treenivedet kannattaa treenin laadun ja keston takia maustaa urheilujuomalla, kuten Maltolla. Tai tämä on ainakin meidän kokemus ja meidän tarpeeseen tosiasia.

Niin, siis, tilasin tuotteita. Tällä kertaa olin laittanut tilauslistalle:

Hyväksihavaittua Pump-treenilaturia, sitruunanmakuisena, viimeksi ostin Tutti Frutti-makuisena (kuvassa takana oikealla).
Mitä voin siitä sanoa ? Ainakin sen, että tämä sitruunanmakuinen on paaaaaljon paremman makuista verrattuna Tutti Fruttiin. Tutti Frutti oli jotenkin ällöttävän kirpeän tai pisteliään makuista, että mulla teki aina tiukkaa juoda sitä. Miehelleni se maistui, se oli kuulema "ihan ok". Mutta kyllä hänkin tuumasi sitruunanmakuisesta, että se on parempaa.
 Perusmaltoa, joka onkin Leaderin mallistosta (kuvassa takana keskellä). 
Mitä voin siitä sanoa ? Sen, että Massin oma on parempaa ja saatavilla isossa pussissa (5 kg). Luulisi, että kun maun sanotaan olevan maustamaton, se ei maistu miltään. Väärin ! Kyllä se maistuu joltain, mutta ei voi sanoa, miltä se maistuu, kun siinä ei ole mitään lisättyä makua. Mutta kun maustamattomienkin tuotteiden kohdalla on makueroja, niin miltä se sitten maistuu ? En osaa kuvailla, mutta selkeä ero on Leaderin ja Massin oman Malton välillä. Massin Malto on jotenkin vielä maustamattomampaa, neutraalimpaa, siten parempaa. Jopa mieheni huomasi tämän ja laittaa nyt Leaderin Malton joukkoon iBCAA-jauhetta peittääkseen maustamattoman Leaderin Malton maun. Ja yleensä mieheni ei välitä laittaa iBCAA:ta lainkaan...
 My Protein-proteiinipatukoita, juuri näitä emme ole aiemmin kokeilleet.
Mitä voin sanoa patukoista ? Ihan ok-makuisia. Omena-kaneli-maku tuli valittua, mutta ainahan nämä maut ei oikein kohtaa todellisuutta. Silti ihan ok. Tosin musta tuntuu, että näistä patukoista mun maha alkaa turpoamaan... Hyvin silti vie nälän.
 Vähän vitskumateriaaleja, kuten omegaa ja D-vitamiinia.
Mitä voin sanoa ? Rehellisyyden nimissä täytyy kertoa, että en ole vielä aloittanut kumpaakaan. Ensin kulutan aiemmin I Love Me-messuilta ostamani loppuun.
iBCAA:ta limenmakuisena, viimeksi ostin vesimeloninmakuista (kuvassa takana vasemmalla).
Mitä voin siitä kertoa ? Alkuun oli tyrmistynyt vesimelonin mausta, mutta kummasti siihen totuin. Se alkoikin olemaan maultaan tietyllä tavalla neutraali, silti antoi ihan kivaa makua. Nyt tilaamani sitruunanmaku voi olla ehkä liikaa sikäli, että kun ensin ottaa sitruuna-Pumpia ja sen päälle sitruuna-iBCAA:ta, voi tuntua, että tulee sitruunamakuyliannostus. Mutta katsotaan, kuinka käy.

Itse tykkään lisätä Malton joukkoon iBCAA:ta. Ohessa netistä imuroitua tietoa BCAA:sta:
BCAA on yhteisnimike välttämättömiin aminohappoihin kuuluville kolmelle haaraketjuiselle aminohapolle L-LeusiiniL-Valiini ja L-IsoleusiiniYhteensä 20 aminohaposta edellä mainituilla kolmella on suurin vaikutus lihasproteiinisynteesin stimuloimiseen. BCAA-lisää nautittuasi aminohapot imeytyvät lihaksistoon välittömästi, ilman, että niiden tarvitsisi ensin kulkea maksan kautta. BCAA tehostaa lihasmassan lisäämistä ja ehkäisee kropan joutumista lihasproteiinia hajottavaan, kataboliseen tilaan. -Koko juttu täällä-
AMINOHAPPOJEN KÄYTTÖ:

Riittävä proteiinin saanti on edellytyksenä lihasmass
an ylläpidolle ja lisäämiselle. Samoin on riittävä aminohappojen saanti, sillä ne ovat hyvin tärkeä osa proteiinisynteesiä. Aminohappoja tarvitaan näin ollen myös sekä lihassolukon uusimiseen, rakentamiseen että korjaamiseen. Aminohappoja on sekä välttämättömiä, että ei-välttämättömiä. Osan aminohapoista saamme ravinnosta, osaa emme saa riittävästi etenkään kovassa kulutuksessa. Tällöin lisäravinteet tulevatkin erityisen tarpeellisiksi ja hyödyllisiksi.

Parhaan hyödyn saavuttamiseksi voit nauttia aminohappoja 1-2 kertaa päivän aikana (tai ohjeistuksen mukaisesti) välittömästi treenin 
jälkeen, treeniä ennen, aamiaisella tai ennen nukkumaan menoa. -Mass Nutrition-sivut-

Mustatuntuu-logiikalla, ihan kuin BCAA auttaisi jaksamaan urheilujuoman lailla. Antaa lisäpotkua tai jotenkin virkistää. Meidän treeneissä lihakset joutuvat kovalle koetukselle, puhumattakaan aerobisesta osuudesta, ja nämä kaksi kun yhdistetään samanaikaiseen liikkeeseen, uskon, että BCAA:sta on meille hyötyä.

Ennen lähtöä treeneihin jo kotona tai 15-30 minuuttia ennen treenejä salilla otamme Pump-treenilaturia. Treenin aikana käytämme Maltoa, minä siis lisään siihen vielä iBCAA:ta. Proteiinipatukat hyvinä välipaloina ja treenin lomassakin tai jälkeen. Vitskut muuten vain normaalissa käytössä päivittäin turvaamassa hyvien rasvojen saantia.

Nämä ovat viimeksi tilatut tuotteet Massilta. Kannattaa tutustua myös blogitekstisuositukseeni.

Treenien jälkeen otamme palautusjuomaa, Recoverya. Sitä  oli vielä meillä jäljellä sen verran paljon, että tällä kertaa ei ollut tarvetta ostaa sitä. Mutta kyllä senkin aika pian koittaa.

Jos olet kiinnostunut tietämään lisää harkkarutiineistamme, kantsii valita blogini tunnisteistani (oikeasta sivupalkista) ravintolisät. Sitä kautta pääsee nopsasti lukemaan aiempia postauksia meidän harkkarutiineista ja käyttämistämme aineista treenien ja harjoitusten saralla.



*******

Kommentit







Follow

Yhteistyössä Mass.fi

Yhteistyössä Bonusway


Hanki lisää myyntiä tulospohjaisesti TradeTrackerin avulla !