torstai 9. maaliskuuta 2017

Aikuisen naisen housuista


Olen aiemminkin manannut, kun en tahdo löytää itselleni housuja sitten mistään (Mitkä housut, Sainpa ostettua housut, Sainpa ostettua toisetkin housut). Etenkin Lykke-tyyliset ilmeisesti boyfriend-tyyppiset housut on ollut se malli, johon ihastuin muutama vuosi sitten. Vieläkään en ole löytänyt niitä housuja, mutta aikani mietittyäni, että millaiset housut haluaisin, olen päätynyt malliin, joka on siisti, ajaton perusmalli, jota voi yhdistää ihan miten vain.

Housumalliin, johon olen päätynyt, on ns. klassinen suora housumalli tvistillä tätä päivää. Tai ainakin niin luulen ja siitä joka tapauksessa kerron tässä postauksessa. Kuvat ovat hiukan ylivalottuneita, anteeksi vain, mutta toivottavasti niistä saa silti jotain tolkkua.

Tällä hetkellä olen niin kyllästynyt ns. pillihousuihin, ettei mitään rajaa. Pillihousuja mulla nimittäin on ollut nyt muutama ja niitä olen käyttänyt päivittäin ja joka paikassa, joten ei ihme, että vaihtelu virkistäisi. Lisäksi näin keski-ikäisenä hormonit kun hyrrää, on tätä pöhöttymistä alkanut kerääntymään kehoon ja se tekee kapeiden housujen pukemisen ja niihin mahtumisen jo melko tuskaiseksi kokemukseksi. Eli väljyyttä kehiin, kiitos.


Raidalliset ja ruudulliset housut.

Raidalliset ja ruudulliset housut läheltä.




Mustat ja harmaat housut.

Ollessamme alkuvuoden Thaimaassa, teetin siellä peräti neljät housut tällä uudella haluamallani tyylillä. Ajattomat, perussiistit housut, joita voi käyttää arkena ja pyhänä. Jep, neljät housut tuli teetettyä, kun räätälillä oli sellaisia kankaita, joita en voinut vastustaa. Tai oikeastaan yksi kangas oli sellainen, jota olen jo monen, monen monta vuotta suorastaan kuolannut. Yhdet perusmustat ja yhdet perusharmaat halusin ehdottomasti, ja sitten kevääksi yhdet housut tällä kuolaamallani kankaalla sekä vielä yksi pari kankaalla, jota räätäli suositteli vahvasti mun hommaavan. Ja taisipa räätäli olla oikeassa, vaikka myyntiähän ne tekevät ja yrittävät saada asiakkailta rahat, vaikka mikä olisi.

Mittojen ottovaiheessa oli kyllä niin pöhöttynyt olo ja aineenvaihdunta niin tukossa, että oikein tunsin, kuinka nesteet kehossa hölskyivät. Tästä sanoin räätälillekin, että yleensä olen hiukan timmimmässä kunnossa, mutta Thaimaassa olen täynnä nestettä. Mitat otettiin ja parin päivän päästä sovitin ensimmäistä housuparia. Tuntui ihan hyvältä, joten seuraavat kolme housua samalla mallilla tilaukseen.

Muutaman päivän päästä taas sovitukseen. Pakko myöntää, että kaikissa housuissa mun reidet paukkuivat kangasta vasten niin, että vähintään sisäisesti itku meinasi tulla. Lisäksi lantio oli myös niin iso, että takamus oli vähän turhankin täyteläs. Yritin lohduttautua sillä, että kotona nesteet vähenevät ja tulen olemaan enemmän omissa mitoissani.


Kun saimme valmiit housut ulos räätäliltä, en uskaltanut kokeilla niitä ainakaan viikkoon. Takaraivossa kyti ajatus, että nyt nämäkin rahat menivät hukkaan. Rohkaistuin kuitenkin kokeilemaan yksiä housuja, eikä tilanne pöhöttymisen suhteen ollut enää niin paha. Olinhan jo kerinnyt käymään hotellin Fitness-salissa muutamaan kertaan aerobisella tunnilla omaan tahtiini ja siitä kiinteytynyt hiukan.

Kun palasimme matkalta kotiin, takaraivossa oli yhä pelko, että housut vieläkin paukkuvat etenkin reisien kohdalta. Siispä en varmaan ainakaan kolmeen viikkoon kokeillut housuja lainkaan. Kunnes sitten otin itseäni niskasta kiinni. Uskaltauduin kokeilemaan harmaita housuja ja voi sitä riemun määrää ! Housut olivat löystyneet ihan älyttömän paljon niin lantiolta (lue: persuksista), kuin reisistäkin.



Mustat housut talvikenkien kera.

Nyt olen käyttänyt harmaita housujani normaalisti arkena ja olen niin tyytyväinen, ettei mitään rajaa. Odotan suuresti kevättä, että saan käyttää kuolaamallani kankaalla teetettyä housujani (ruutukuosiset) sekä räätälin suosittelemalla kankaalla (raitakuosilliset) valmistettuja housuja, sillä se kangas on todellakin mulle suotuinen kuviollaan. Kyllähän näitä kahta viimeksi mainittua voi käyttää läpi vuoden, mutta jotenkin olen ajatellut niitä nimenomaan keväisin ja kesäisin käytettäviksi.

Ruudulliset housut.



Raidalliset housut.

Thaimaassa teetettyjen vaatteiden hinnat ovat hiukan halvemmat, kuin jos ostaisi Suomen kaupoista, saatika, että jos Suomessa teettäisi vaatteita. Mutta esimerkiksi Rils´in housuihin verrattuna hinnat jäivät nyt huomattavasti alhaisemmiksi. Olin myös valmis maksamaan teetetyistä housuista tietyn summan, kun vain saisin istuvat housut haluamallani mallilla. Thaimaassahan on räätäleitä joka kadunkulmassa ja tiheämminkin, joten kiertelemällä ja kyselemällä sekä vertailemalla hintoja, malleja, kankaita olisi varmasti saanut teetettyä housuja vieläkin edukkaammin. Mutta siinä kohtaa mulle merkitsee myös se, miten myyjän kanssa kemiat kohtaavat ja miten myyjään pystyy luottamaan. Tällä kertaa mittojen ottaja oli mies, joten näin keski-ikäisenä ulkomaalaisena naisena hieman arvelutti otattaa housumittoja, mutta kiusallisilta hetkiltä vältyttiin täysin. 

Olen siis erittäin tyytyväinen näihin housuihin, eikä hintakaan ole kirpaissut lainkaan. Vielä lopuksi taskuista: mustissa housuissa on etutaskut sekä takataskut, ruudullisissa housuissa on etutaskut ja harmaissa sekä raidallisissa housuissa ei ole taskuja lainkaan.



*******


2 kommenttia:

  1. Voi ei, miten ihania housuja sulla! Mä haluun kans tuollaiset, ovat niin mun tyyliäni kans :)

    VastaaPoista

Ihanaa kun kommentoit, kiitos !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...