Uusi tuoksu - Michael Kors "Wonderlust"


Tykkään hajuvesistä. Mutta ne eivät saa olla liian hentoisia tuoksuja. Vaikka moni voisi luullakin, että olen kevyiden kukkaistuoksujen tyypillinen käyttäjä, koska olen hentorakenteinen ja - noh - jollain lailla pikkuinen tai hoikka. Mutta toisin on. Tykkään vahvoista, salaperäisistä, hiukan mystisistä tuoksuista.

Tuoksujeni on myös oltava eau de parfym (edp), ei eau de toilette (edt). Miksikö ? 

Eau de parfym-tuoksut kestävät pitempään. Näin ainakin miehelleni on sanottu kosmetiikkaosastolla hänen ollessa ostamassa mulle tuoksua syntymäpäivä- tai joululahjaksi. Mutta itsekin olen ollut taipuvainen huomaamaan tämän eron, joten koko rahan edestä ostan aina edp:n.

Viimeisin tuoksuostokseni on itämaiseksi hehkutettu Michael Korsin Wonderlust edp, 50 ml. Aivan uusi tuttavuus minulle, tämä Michael Kors. Oikeastaan olin ostamassa Michael Korsin Glam Jasmine-tuoksua, koska eräällä tutullani oli sitä ja ihastuin sen tuoksun makeuteen (vaikka en yleensä makeista tuoksuista välitäkään) ja raikkauteen, mutta päätinkin valita tämän Wonderlustin. Koska sen mainostettiin olevan NEW, uusi tuoksu markkinoilla. Olenko mainoksen uhri ? Ööö, joo, olen kyllä.



Michael Kors Wonderlust EdP, 50 ml.



Michael Korsin Wonderlust-tuoksun kerrotaan olevan vangitseva, itsevarma, seksikäs. Tuoksu herättää himon elämään, jossa määränpäänä ovat kauneus, spontaanius, sensuaalisuus. Orientaalit kukkaistuoksut ovat sekoitus ylellisiä kukkaistuoksuja sekä pehmeitä mausteisia sävyjä. Täydellinen tuoksuyhdistelmä syntyy silkinpehmeästä mantelimaidosta, mausteisesta Dianthus-kukasta ja seesteisestä seetripuusta.

Se, mikä sai mut valitsemaan tämän tuoksun, ovat sanat mausteinen, itämainen, vangitseva, mantelimaito. Onko oudot valinnat ? Mitkä adjektiivit olisivat sinut saaneet valitsemaan tämän tuoksun ?

Kun suihkutin testeripullosta käsivarteeni tätä tuoksua, oli ensimmäinen vaikutelmani se, että tuoksussa löytyy aavistus itämaisuutta, se on pehmeä, ja löytyy silti aavistus salaperäisyyttäkin. Silti tuoksu ei ole liian hyökkäävä tai voimakas. Juuri minun makuinen tuoksu. Siispä ostin Wonderlustin.



Suihkutettava, spray-suutin.

Käytän arkenakin voimakkaampia tuoksuja. Omalta osaltani jaottelu tuoksujen suhteen määräytyy ehkä ennemminkin vuodenaikojen mukaan, kuin sen mukaan, onko arki vai juhla. Joten arkena olen nyt käyttänyt Wonderlustiakin. Olen huomannut, että kun tuoksu kehittyy päivän aikana iholla, muuttuu se pistäväksi. Ei pahan pistävä, mutta pistävän tuoksuiseksi kuitenkin. Pyysin jo miestänikin haistelemaan mua ja kysyin, että onko tuoksu jotenkin pistävä. Hän ei kuitenkaan huomannut mitään pistävää, sanoi sen olevan ihan hyvä tuoksu edelleen. Mutta mun nenääni löyhähtää pistävää tuoksua.




Olen aiemminkin huomannut, että jotkut tuoksut muuttuvat päivän mittaan pistäviksi mulla. Ja aina se on jollain tavalla se sama pistävä tuoksu. En sitten tiedä, onko se vain mun mielipide vai kokevatko muutkin käyttämäni tuoksun pistäväksi, mutta jos minä en koe pistävää tuoksua hyväksi, en myöskään viihdy siinä. Ei auta tietoisuus, että toiset eivät samalla tavalla koe tuoksua

Toki tiedän, että hajuvedet muuntuvat jokaisen iholla omalla tavallaan jokaisen oman pH:n mukaan. Myös ikä, ruokavalio, lääkkeet muuttavat ihon pH:ta. En suihkauta tuoksuja ranteisiin tai korvien taakse. Eip, vaan mä suihkutan sitä selkään, alaselkään suunnilleen vyötärön korkeudelle. Korkeudella sinänsä ei ole väliä, mutta selkäpuolelle joka tapauksessa suuntaan suihkauksen. En halua koko pitkää päivää haistella hajuvettä, vaikka se olisi kuinka hyvä ja ihana. Saattaa alkaa kyllästyttää koko tuoksu. Mutta selkäpuolelta myös hikoan enemmän, kuin esimerkiksi käsivarresta, joten hiki muuntaa tuoksua varmasti. Olen alkanutkin laittamaan tuoksua pohkeisiin tai takareisiin. Tuoksuu se hajuvesi sieltäkin. Vaatteisiin en haluaisi hajuvesiä suihkuttaa, sillä pelkään vaatteiden menevän pilalle ja toisaalta pelkään, ettei tuoksu lähde edes pesussa pois saatika, että se reagoi pesuaineen kanssa jotenkin epätoivotulla tavalla.

Koska kuitenkin olen tuoksun ostanut ja alkutuoksun perusteella ainakin pidän siitä, aion sitä myös käyttää. Käyhän se hyvin treenituoksuna, jospa se sekoittuisi kaiken treenihajujen kanssa ja peittoaisi hien hajun.

Makuasioitahan nämä ovat. Joku voi tykätä hulluna Wonderlustista, toinen ei tykkää siitä lainkaan. Itse olen kahden paikkeilla tällä hetkellä.



*******


Kommentit







Follow

Yhteistyössä Mass.fi

Yhteistyössä Bonusway


Hanki lisää myyntiä tulospohjaisesti TradeTrackerin avulla !